Opdrachtbevestiging

Onze Expertise

Direct laten opstellen, aanpassen of controleren door onze advocaten en bedrijfsjuristen vanaf 99,-

  • Contract op maat: onze juristen zijn 1,5 à 2,5 uur bezig
  • In een gratis telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na het conceptdocument
  • Beschikbaar in Nederlands en Engels

Hoe werkt het?
In onze dienstverlening zit een gratis adviesgesprek, een conceptdocument, een aanpassingsronde en een finaal document. Wij factureren na het versturen van het conceptdocument.

Vragen over onze dienstverlening? Bel 085 25000 44


Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner


mr. Jaime Boogaers
mr. Jaime Boogaers
Ondernemingsrecht
Advocaat, 16 jaar ervaring

Kies voor Maatwerk. Samen maken we een afspraak om je wensen te bespreken, daarna zullen we beginnen aan het document.

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract



Kies voor Maatwerk

Kies voor persoonlijk contact en specialistische hulp. Beperk risico's en aansprakelijkheid met behulp van onze kundige advocaten & bedrijfsjuristen. Loop geen onnodige risico’s.

Maatwerk
  • Meest gekozen Opdrachtbevestiging op maat vanaf199,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
  • Opdrachtbevestiging laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
  • Opdrachtbevestiging laten aanpassen vanaf199,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
Reviews (9)
Thijs

Ik heb dit bedrijf al aan mijn familieleden aanbevolen. Ik ben zeer tevreden met hun dienstvelening.

Alain Vermeulen

Goede communicatie en supergoede resultaten.

Barbara

Via Google heb ik gezocht naar een juridisch adviesbureau met scherpe prijzen en koos ik voor mkbrecht.nl. Door gebruik te maken van hun diensten heb ik veel positieve resultaten gehad tegen lage prijzen.

Anoniem

Mijn ervaringen met mkbrecht.nl is uitstekend! Ze zijn klantvriendelijk en hebben mij echt goed begeleid!

A. Schaafsma

De jurist van mkbrecht.nl heeft mij fantastisch geholpen door haar kennis en kunde in te zetten. Ook is zij een betrouwbaar en betrokken persoon.

Anoniem

Heel sociaal, professioneel en behulpzaam.

Robin

Ervaren juristen.

Anoniem

Top!

Walter

Geweldige dienstverlening met een positieve uitkomst!

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen documenten op die bij jouw bedrijf passen. De documenten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je document wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale document krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 documenten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Reviews (9)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Opdrachtbevestiging op maat vanaf199,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Opdrachtbevestiging laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van het huidige document op de vraag en wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Opdrachtbevestiging laten aanpassen vanaf199,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van het huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Reviews

Thijs

Ik heb dit bedrijf al aan mijn familieleden aanbevolen. Ik ben zeer tevreden met hun dienstvelening.

Alain Vermeulen

Goede communicatie en supergoede resultaten.

Barbara

Via Google heb ik gezocht naar een juridisch adviesbureau met scherpe prijzen en koos ik voor mkbrecht.nl. Door gebruik te maken van hun diensten heb ik veel positieve resultaten gehad tegen lage prijzen.

Anoniem

Mijn ervaringen met mkbrecht.nl is uitstekend! Ze zijn klantvriendelijk en hebben mij echt goed begeleid!

A. Schaafsma

De jurist van mkbrecht.nl heeft mij fantastisch geholpen door haar kennis en kunde in te zetten. Ook is zij een betrouwbaar en betrokken persoon.

Anoniem

Heel sociaal, professioneel en behulpzaam.

Robin

Ervaren juristen.

Anoniem

Top!

Walter

Geweldige dienstverlening met een positieve uitkomst!

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

Startende ondernemer?

  • Kies voor een van onze voordelige starterspakketten
  • Direct goed gedekt
  • In een telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na concept
Bekijk starterspakketten

Vrijblijvende offerte aanvragen

Is er een specifieke situatie die maatwerk verlangt, vraag dan een offerte aan.

  • We bespreken de persoonlijke situatie
  • Ontvang een offerte op maat
  • Geheel vrijblijvend & kosteloos
Naam(Vereist)

Opdrachtbevestiging (Uitgelegd)

Wat is een opdrachtbevestiging?

Bij een opdrachtbevestiging bevestig je aan je klant de opdracht, en wat jullie precies zijn overeengekomen met betrekking tot de uitvoering van de opdracht. Iedere opdracht, klein of groot, is verstandig om te bevestigen. Of je nu als ZZP’er de opdracht krijgt om een badkamer te betegelen, je een opdracht krijgt om een personeelsadministratie op te zetten of je online een bestelling voor 100 nespressocupjes ontvangt, ze zijn allemaal belangrijk en je bevestigd dit aan je klant. Bedankt voor de opdracht of bestelling, hieronder staat wat we zijn overeengekomen. We concentreren ons hier op de ondernemer die een opdracht binnenhaalt of een bestelling binnen krijgt.

Hoe werkt de opdrachtbevestiging bij online bestellen?

Tegenwoordig wordt er steeds meer online besteld en na het doen van een bestelling verwachten we eigenlijk een bevestiging van de bestelling. Dit gebeurt doorgaans doordat er na de bestelling een bevestigingspagina verschijnt waarop wordt aangegeven dat de bestelling is doorgekomen en dat de bevestiging nog eens per mail wordt verzonden. Die e-mails worden geautomatiseerd verstuurd. Dat houdt in dat je ze één keer goed moet opstellen en dan af en toe kijken of alles nog up-to-date is. De algemene voorwaarden heeft de besteller als het goed is al actief (hij moet er een handeling voor doen) akkoord bevonden en vaak sturen we die dan in een link nog een keer mee met de bevestigingsmail. In de bevestiging geef je nogmaals een opsomming van de bestelling, het geplande aflevermoment en je geeft de besteller makkelijk de mogelijkheid om nog een vraag te stellen (klantenservice per mail of per telefoon). Daarmee heb je de bestelling of opdracht bevestigd aan je klant.

Hoe werkt de opdrachtbevestiging voor een ZZP’er of MKB’er?

Als je een mondelinge of schriftelijke bevestiging krijgt dat je de opdracht mag uitvoeren, is het belangrijk dat je die schriftelijk gaat bevestigen. Dit hoef je niet te doen omdat de toezegging al juridisch voldoende is, maar het spreekt voor zich dat je juridisch veel sterker staat op het moment dat je dit schriftelijk nog eens bevestigt. Als je akkoord krijgt naar aanleiding van een offerte, dan kun je een bevestiging van de opdracht sturen en verwijzen naar wat je in de offerte met elkaar hebt afgesproken. Als het goed is, heb je toen ook al de algemene voorwaarden van je onderneming meegestuurd. In veel gevallen kiezen ondernemers ervoor om de offerte door de klant te laten ondertekenen.

Soms wordt dit proces ook omgekeerd. Dan moet jij als opdrachtnemer de algemene en leveringsvoorwaarden van de opdrachtgever accepteren. Het kan dan raadzaam zijn om deze voorwaarden te laten controleren zodat je je later niet in de vingers kunt snijden.

Waarom heb ik een opdrachtbevestiging nodig?

Zorg dat je goed bent voorbereid op het accepteren van opdrachten. Op de eerste plaats moet je beschikken over goede algemene voorwaarden die zijn afgestemd op je onderneming. Daarnaast moet je in staat zijn om je opdracht gedetailleerd aan je opdrachtgever te sturen voorzien van de goede randvoorwaarden (betalingsverplichting, meerwerk en misschien ook wel ontbindende voorwaarden). Daarom is het verstandig om je opdrachtbevestiging te laten maken of beoordelen door juristen. Niets is vervelender om een klus goed af te leveren en naderhand problemen krijgen over de kwaliteit of de betaling.

Wat gebeurt er als ik geen opdrachtbevestiging hanteer?

Bij het aannemen van een opdracht moet het ook voor jou duidelijk zijn wat de opdracht precies inhoudt en wat er van je wordt verwacht door je opdrachtgever. Op het moment dat die niet in een opdrachtbevestiging wordt vastgelegd, loop je het risico dat dingen niet duidelijk waren. Dan staat de deur open voor discussies, geschillen en conflicten. Hoe vervelend het dan ook is, maar dan sta je als opdrachtnemer niet sterk als je je recht probeert te halen. Laat je opdrachtbevestiging controleren of opstellen door deskundige juristen!

Wat is de inhoud van een opdrachtbevestiging

Het klinkt logisch dat je in je opdrachtbevestiging een beschrijving opneemt van de werkzaamheden die je gaat uitvoeren of de goederen die je gaat leveren. Doe dit gedetailleerd want als er later discussie ontstaat, moet je kunnen terugvallen op de beschrijving die je in de opdrachtbevestiging hebt meegegeven. Natuurlijk geef je aan wat de goederen of dienstverlening gaat kosten. Zorg er vervolgens ook voor dat meer- en/of minderwerk heel goed wordt beschreven. In het geval dat je meerwerk moet verrichten om de klus gedaan te krijgen, zorg er dan steeds voor dat je schriftelijk akkoord hebt van je opdrachtgever over het meerwerk. Tot slot leg je vast wanneer de goederen worden geleverd of de dienstverlening wordt uitgevoerd. Nogmaals verwijzen naar de algemene voorwaarden is geen overbodige luxe. Maak ook heldere afspraken over de betalingswijze.

Neem contact met ons op

Annelore Hendriks

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem dan contact op met onze specialisten.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake