Huurovereenkomst inventaris

Direct laten controleren, aanpassen of opstellen door onze bedrijfsjuristen vanaf € 99,-

  • Wij leveren betrouwbaar & correct juridisch maatwerk
  • In een telefonische intake bespreken we al je wensen
  • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Onze juristen zijn 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
  • Vaste prijs per document en achteraf betalen

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract

Kies voor maatwerk

Bij MKBrecht.nl vind je precies wat je als ondernemer nodig hebt om je juridische zaken goed te regelen. Loop geen onnodige risico’s, kies voor maatwerk.

Maatwerk
  • Meest gekozen Contract op maat 149,- per document Wij leveren alléén contracten op maat. Dat betekent dat jouw contract altijd op jouw bedrijf en situatie wordt gemaakt. Na de intake beginnen wij met het opstellen van je document.
  • Mijn contract laten nakijken 99,- per document Wij kijken jouw huidige document na en geven tips en trics, risico’s en waar het document verbeterd kan worden.
  • Mijn contract laten aanpassen 139,- per document Na een intake over jouw document beginnen wij met de controle en de aanpassingen, zodat je weer een up-to-date contract hebt.
Over dit document

Een huurovereenkomst inventaris wordt vaak tegelijkertijd met een de huurovereenkomst bedrijfsruimte gesloten. Dan worden de meubels en andere spullen gehuurd.

Je legt zaken vast als: de duur van de overeenkomst, voorwaarden van het gebruik, de hoogte van de huur, service-afspraken en meer.

Tip: Essentieel om achteraf problemen te voorkomen.

Reviews (8)
Sietal

Super blij en tevreden met de dienstverlening.

Henry Dijcke

Uitstekend geholpen door een van de juristen.

Gerben

Prima dienstverlening.

Marcel Goede

Dank je wel!

I. Groeneveld

Mijn ervaringen met mkbrecht.nl is positief. Altijd vriendelijke juristen aan de lijn en een vlotte afhandeling.

D. Ansems

Goede juristen. Geven goed advies en het belang van het bedrijf staat centraal.

Vicky

De telefonische intake was echt fijn. Ik werd met respect behandeld en de jurist dacht met mij mee.

Nick

Ik ben heel goed geholpen door mkbrecht.nl.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Over dit document
  • Reviews (8)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Contract op maat 149,- per document Wij leveren alléén contracten op maat. Dat betekent dat jouw contract altijd op jouw bedrijf en situatie wordt gemaakt. Na de intake beginnen wij met het opstellen van je document.
    • Onze jurist is 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document naar je wensen
    • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Mijn contract laten nakijken 99,- per document Heb je een contract ontvangen en weet je niet of deze goed voor jouw bedrijf is of heb je een contract gemaakt en wil je weten of deze juridisch correct is, dan kies je voor een contract laten nakijken.
    • Onze jurist is 1,5 à 2,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van je huidige document op je wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Mijn contract laten aanpassen 139,- per document Na een intake over je document beginnen wij met de controle en de aanpassingen, zodat je weer een up-to-date contract hebt.
    • Onze jurist is 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van je huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Over dit document

Een huurovereenkomst inventaris wordt vaak tegelijkertijd met een de huurovereenkomst bedrijfsruimte gesloten. Dan worden de meubels en andere spullen gehuurd.

Je legt zaken vast als: de duur van de overeenkomst, voorwaarden van het gebruik, de hoogte van de huur, service-afspraken en meer.

Tip: Essentieel om achteraf problemen te voorkomen.

Reviews

Sietal

Super blij en tevreden met de dienstverlening.

Henry Dijcke

Uitstekend geholpen door een van de juristen.

Gerben

Prima dienstverlening.

Marcel Goede

Dank je wel!

I. Groeneveld

Mijn ervaringen met mkbrecht.nl is positief. Altijd vriendelijke juristen aan de lijn en een vlotte afhandeling.

D. Ansems

Goede juristen. Geven goed advies en het belang van het bedrijf staat centraal.

Vicky

De telefonische intake was echt fijn. Ik werd met respect behandeld en de jurist dacht met mij mee.

Nick

Ik ben heel goed geholpen door mkbrecht.nl.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk
Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner

Zullen we vrijblijvend telefonisch kennismaken?

  • Wij leveren betrouwbaar & correct juridisch maatwerk
  • In een telefonische intake bespreken we al je wensen
  • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste prijs per document en achteraf betalen
Gratis adviesgesprek

Huurovereenkomst inventaris (Uitgelegd)

Wat is een huurovereenkomst inventaris?

Iedere onderneming heeft eigenlijk inventaris. Het zijn alle voorwerpen die je als onderneming hebt, bijvoorbeeld een bureau of telefoon.

In een wat bredere zin , dan zijn dit alle investeringen die je hebt gedaan (laptop, bedrijfsauto, winkelinrichting), de producten die je in voorraad hebt (producten die je verkoopt maar ook de onderdelen), gereedschap en materialen voor zover die niet onder je investeringen vallen, je vorderingen (geld wat je van je debiteuren nog moet ontvangen) en je schulden (geld wat je nog moet betalen aan je crediteuren) en alle geldmiddelen waarover je de beschikking hebt (contant geld, beleggingen, banksaldi).

Inventaris kan je ook huren. Hiermee wordt bedoeld de inrichting van een winkel of kantoorruimte maar het kan ook zijn dat je de inrichting van een reparatiewinkel overneemt (dus inclusief materiaal en gereedschap).  Je gaat bijvoorbeeld een bestaand restaurant huren en sluit een aparte huurovereenkomst af voor de inrichting van de zaak inclusief keuken en servies. Iedere situatie is wat dat betreft uniek en je hebt hierin dus maatwerk nodig. Andere voorbeelden hiervan zijn het huren van een winkelruimte of een bedrijfsruimte waarbij je de inventaris mee gaat huren.

Vaak zie je deze huurovereenkomsten inventaris ook terugkomen in de horeca.

Waarom moet  ik een huurovereenkomst inventaris hebben?

Wanneer je inventaris huurt of verhuurt, is het erg belangrijk dat je bepaalt welke zaken worden gehuurd. Die neem je op op de inventarislijst. Deze lijst kun je na afloop gebruiken om te controleren of de complete inventaris nog aanwezig is.

Daarnaast leg je schriftelijk vast onder welke voorwaarden je de inventaris mag gebruiken en wat er moet gebeuren bij schade of als er zaken kapot gaan. Op het moment dat je duidelijke afspraken maakt over het (ver-)huren van inventaris, creëer  je duidelijkheid tussen huurder en verhuurder en heb je altijd een juridische overeenkomst waarop je kunt terugvallen.

Wat staat er in een huurovereenkomst inventaris?

Een inventarislijst of inboedellijst is een opsomming van de individuele zaken die onder je inventaris vallen. Vaak wordt dit gespecificeerd met de plaats waar de zaak is en wat de aanschafwaarde of dagwaarde van de zaak is. Een inventarislijst wordt gebruikt bij verzekeringen omdat de verzekeraar dan weet wat je inboedel waard is.

Wanneer je je inboedel gaat huren of verhuren, heb je een dergelijke lijst nodig omdat dit onderdeel is van de huurovereenkomst inventaris. Het is verstandig om de staat van de inventaris op te nemen. Dit kun je doen door bepaalde zaken te beschrijven maar soms is het handiger om foto’s op te nemen in de inventarislijst.

Er zijn situaties waar er een bepaalde borg moet worden betaald door de huurder aan de verhuurder van de inventaris. Deze borg kan de verhuurder gebruiken op het moment dat inventaris beschadigd is om de beschadigde zaken te laten vervangen of repareren. De huurovereenkomst inventaris komen we in de praktijk heel vaak voor.

Een voorbeeld hiervan is een overname van een horecazaak waarbij de inventaris wordt gehuurd, bedrijfsruimte die ingericht wordt gehuurd (dus voorzien van vloerbedekking, meubilair etc.) een winkelinrichting die wordt gehuurd, gereedschap voor een reparateur etc.

In de huurovereenkomst inventaris staan de gegevens van de verhuurder en de huurder en de inventarislijst. Verder spreek je af waaroor de inventaris mag worden gebruikt en spreek je een termijn af die van toepassing is op het huren van de inventaris.

Daarnaast wordt er een huurprijs bepaald en maak je afspraken over het opzeggen van de huurovereenkomst binnen de duur van de huurovereenkomst, de andere verplichtingen die de huurder kan hebben (onderhoud, reparatie en schade) en je sluit af met het bepalen van het toepasselijk recht (voor zover van toepassing).

Omdat je als verhuurder er belang bij hebt dat de huurder zorgvuldig met je inventaris omgaat, je het belangrijk vindt dat je inventaris na de huurperiode compleet en in dezelfde staat terugkomt en dat je periodiek netjes de financiële vergoeding wilt ontvangen, leg je de afspraken vast in de huurovereenkomst inventaris.

Wat gebeurt er als ik geen huurovereenkomst inventaris heb?

Het is natuurlijk niet verstandig om inventaris te verhuren zonder dat daar een overeenkomst aan ten grondslag ligt. Op de eerste plaats is het achteraf dan moeilijk te controleren wat er onder de inventaris viel. Nog belangrijker is dat je geen afspraken schriftelijk hebt vastgelegd.

Mochten er conflicten en geschillen ontstaan, dan is het een stuk moeilijker om je recht te halen omdat je niet terug kunt vallen op een schriftelijke juridische overeenkomst. Dat risico wil je vermijden. Ga dus zorgvuldig aan de slag en leg je afspraken goed vast in een huurovereenkomst inventaris. Zowel huurder als verhuurder weten dan waar ze aan toe zijn.

Raadpleeg een deskundig jurist voor het controleren of opstellen van je huurovereenkomst inventaris!

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake