Huurovereenkomst kantoorruimte

Direct laten controleren, aanpassen of opstellen door onze bedrijfsjuristen vanaf € 99,-.

  • Wij leveren betrouwbaar & correct juridisch maatwerk
  • In een telefonische intake bespreken we al je wensen
  • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Onze juristen zijn 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
  • Vaste prijs per document en achteraf betalen

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract

Kies voor maatwerk

Bij MKBrecht.nl vind je precies wat je als ondernemer nodig hebt om je juridische zaken goed te regelen. Loop geen onnodige risico’s, kies voor maatwerk.

Maatwerk
  • Meest gekozen Contract op maat 149,- per document Wij leveren alléén contracten op maat. Dat betekent dat jouw contract altijd op jouw bedrijf en situatie wordt gemaakt. Na de intake beginnen wij met het opstellen van je document.
  • Mijn contract laten nakijken 99,- per document Wij kijken jouw huidige document na en geven tips en trics, risico’s en waar het document verbeterd kan worden.
  • Mijn contract laten aanpassen 139,- per document Na een intake over jouw document beginnen wij met de controle en de aanpassingen, zodat je weer een up-to-date contract hebt.
Over dit document

Een huurovereenkomst kantoorruimte wordt vaak voor meerdere jaren afgesloten tussen verhuurder en huurder. Denk hierbij bijv. aan een kantoor voor een administratiekantoor.

Je legt zaken vast als: de duur van de overeenkomt, servicekosten, betalingsvoorwaarden etc.

Tip: Essentieel om deze overeenkomst door een ervaren jurist op te stellen .

Reviews (8)
Anoniem

Prima geholpen.

J. Mooijer

Betrouwbaar en goede kwaliteit.

U. Pieck

Zeer tevreden.

W. Paalvast

Goedkoop en snel.

Anoniem

Ik had met spoed een huurovereenkomst voor mijn kantoorruimte nodig. Daar kwamen extra kosten bij. Was supersnel geleverd!

B. Molenaar

Ik weet altijd waar ik aan toe ben.

Anoniem

Vakkundig en behulpzaam personeel.

Z. Kerkevoorde

Zeer tevreden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Over dit document
  • Reviews (8)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Contract op maat 149,- per document Wij leveren alléén contracten op maat. Dat betekent dat jouw contract altijd op jouw bedrijf en situatie wordt gemaakt. Na de intake beginnen wij met het opstellen van je document.
    • Onze jurist is 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document naar je wensen
    • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Mijn contract laten nakijken 99,- per document Heb je een contract ontvangen en weet je niet of deze goed voor jouw bedrijf is of heb je een contract gemaakt en wil je weten of deze juridisch correct is, dan kies je voor een contract laten nakijken.
    • Onze jurist is 1,5 à 2,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van je huidige document op je wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Mijn contract laten aanpassen 139,- per document Na een intake over je document beginnen wij met de controle en de aanpassingen, zodat je weer een up-to-date contract hebt.
    • Onze jurist is 2,5 à 3,5 uur bezig met je document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van je huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Over dit document

Een huurovereenkomst kantoorruimte wordt vaak voor meerdere jaren afgesloten tussen verhuurder en huurder. Denk hierbij bijv. aan een kantoor voor een administratiekantoor.

Je legt zaken vast als: de duur van de overeenkomt, servicekosten, betalingsvoorwaarden etc.

Tip: Essentieel om deze overeenkomst door een ervaren jurist op te stellen .

Reviews

Anoniem

Prima geholpen.

J. Mooijer

Betrouwbaar en goede kwaliteit.

U. Pieck

Zeer tevreden.

W. Paalvast

Goedkoop en snel.

Anoniem

Ik had met spoed een huurovereenkomst voor mijn kantoorruimte nodig. Daar kwamen extra kosten bij. Was supersnel geleverd!

B. Molenaar

Ik weet altijd waar ik aan toe ben.

Anoniem

Vakkundig en behulpzaam personeel.

Z. Kerkevoorde

Zeer tevreden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk
Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner

Zullen we vrijblijvend telefonisch kennismaken?

  • Wij leveren betrouwbaar & correct juridisch maatwerk
  • In een telefonische intake bespreken we al je wensen
  • Binnen 7 dagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste prijs per document en achteraf betalen
Gratis adviesgesprek

Huurovereenkomst kantoorruimte (Uitgelegd)

Wat is een huurovereenkomst kantoorruimte?

Het Nederlandse huurrecht maakt onderscheid tussen het huren van bedrijfsrecht voor kantoorpanden, en het huren van ruimte voor een winkelruimte. We spreken dan van een (middenstands)bedrijfsruimte en een overige bedrijfsruimte. Deze ruimten worden anders genoemd in verband met de rechten die verschillen.

Wanneer je als bijvoorbeeld bakker een pand huurt, zijn er andere dingen nodig en belangrijk vindt dan wanneer je op zoek bent naar een kantoorruimte. Wat de situatie ook mag zijn, je afspraken leg je vast in een huurovereenkomst.

Er zijn juridische verschillen tussen bedrijfsruimte huren en overige bedrijfsruimte huren.

Wat belangrijk is om te weten is dat niet bepalend is of er in een huurovereenkomst wordt gesproken van bedrijfsruimte of overige bedrijfsruimte, maar wat huurder en verhuurder bij het aangaan van de huurovereenkomst hebben bepaald waarvoor de ruimte zou worden gebruikt.

Die bestemming is bepalend of de huur valt onder de regelgeving van bedrijfsruimte of overige bedrijfsruimte. Ondanks dat er in de praktijk wel grensgevallen bekend zijn, mag het onderscheid tussen bedrijfsruimte (winkelruimte of middenstandsruimte) en overige bedrijfsruimte (kantoorruimte) wel duidelijk zijn.

De bescherming van de huurder is bij de bedrijfsruimte (verder: winkelruimte) beter dan bij overige bedrijfsruimte. Dit komt omdat de huurder sterk afhankelijk is van de locatie van de winkelruimte en hier best goed in geïnvesteerd kan hebben. Het is logisch dat een bakkerij op een locatie zit die veel belangrijker is voor de bakkerij dan een administratiekantoor dat op een industrieterrein zit.

De bakkerij zal een klantenkring hebben opgebouwd van mensen uit de directe omgeving terwijl dat voor een administratiekantoor minder van belang is. De bescherming voor de huurder is redelijk groot: de verhuurder zal tussentijds alleen kunnen opzeggen op het moment dat de huurder zich contractueel slecht gedraagt of dat de verhuurder hoogdringende redenen kan aandragen.

Een huurcontract bij winkelruimte wordt in de regel aangegaan voor een periode van twee keer vijf jaren. De huurder kan dan wel na vijf jaar de huur opzeggen, maar dan moet de opzegging één jaar voordat de huurperiode afloopt gedaan worden. Bij overige bedrijfsruimte is de opzegtermijn meestal gelijk aan de periode waarover huur wordt betaald (bijvoorbeeld één maand). Contractueel kan overigens een langere periode worden overeengekomen tussen partijen.

Waarom moet ik een huurovereenkomst kantoorruimte hebben?

De huurovereenkomst die je aangaat is erg belangrijk. In een huurovereenkomst kantoorruimte regel je hoe lang je gaat huren, onder welke voorwaarden en eventueel de inventaris die je huurt.

Het is daarom zeker aan te raden om de huurovereenkomst goed na te lezen of te laten controleren door deskundige juristen. Hoewel het gebruikelijk is dat je een dergelijke huurovereenkomst aangaat voor vijf jaar, kun je er ook voor kiezen om voor twee jaar te huren.

Als je voor zo'n lange periode een huurovereenkomst aangaat, wil je wel zekerheid hebben dat alles klopt en dat alles goed geregeld is. Raapleeg een deskundig jurist voor het opstellen of controleren van je huurovereenkomst kantoorruimte! 

Wat staat er in een huurovereenkomst kantoorruimte?

In de huurovereenkomst neem je op om welke kantoorruimte het gaat, de adresgegevens daarvan en welke partijen de ruimte huren en verhuren. Verder kun je bijvoorbeeld opnemen welke dingen de verhuurder moet regelen, en wat de huurder moet doen. Meestal zijn de "grote" dingen voor de verhuurder en de "kleine" dingen voor de huurder.

Het is wel van belang dat de ruimte die je gaat huren, ook daadwerkelijk aan de wettelijke beschrijving van de bedrijfsruimte (kantoorruimte) voldoet. Dit in verband met de bescherming die je hebt wanneer je een kantoorruimte huurt. De verhuurder en de huurder moeten zich allebei aan de regels te houden.

Partijen moeten zich gedragen als een goed huurder en goed verhuurder. Ook worden er afspraken gemaakt over welke dingen de huurder eventueel mag aanpassen aan de kantoorruimte. Aanpassen mag meestal alleen wanneer er toestemming is gegeven door de verhuurder. Zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent van wat er de huurovereenkomst kantoorruimte staat.

Wat gebeurt er als ik geen huurovereenkomst kantoorruimte heb?

In een huurovereenkomst kantoorruimte regel je alles wat je in de overeenkomst wil hebben. Het nadeel van mondelinge afspraken is dat deze verkeerd kunnen worden onthouden of geinterpreteerd.  Mondelinge afspraken over het huren van een kantoorruimte kunnen dan ook beter schriftelijk vastgelegd worden. Je kan je niet beroepen op bepalingen die niet schriftelijk zijn vastgelegd.

Het vastleggen van afspraken kan simpelweg per e-mail, zolang je maar duidelijk bent wat je hebt besproken en beide partijen het hier over eens zijn. Zorg er dan ook voor dat beide partijen de afspraken bevestigen en het liefst ondertekenen. Dit geeft meer zekerheid in geval van een conflict of geschil, je je hier op kunt beroepen.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake