Service Level Agreement (SLA)

Onze Expertise

Direct laten opstellen, aanpassen of controleren door onze advocaten en bedrijfsjuristen vanaf 99,-

  • Contract op maat: onze juristen zijn 1,5 à 2,5 uur bezig
  • In een gratis telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na het conceptdocument
  • Beschikbaar in Nederlands en Engels

Hoe werkt het?
In onze dienstverlening zit een gratis adviesgesprek, een conceptdocument, een aanpassingsronde en een finaal document. Wij factureren na het versturen van het conceptdocument.

Vragen over onze dienstverlening? Bel 085 25000 44


Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner


mr. Jaime Boogaers
mr. Jaime Boogaers
Ondernemingsrecht
Advocaat, 16 jaar ervaring

Kies voor Maatwerk. Samen maken we een afspraak om je wensen te bespreken, daarna zullen we beginnen aan het document.

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract



Kies voor Maatwerk

Kies voor persoonlijk contact en specialistische hulp. Beperk risico's en aansprakelijkheid met behulp van onze kundige advocaten & bedrijfsjuristen. Loop geen onnodige risico’s.

Maatwerk
  • Meest gekozen Service Level Agreement (SLA) op maat vanaf249,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
  • Service Level Agreement (SLA) laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
  • Service Level Agreement (SLA) laten aanpassen vanaf249,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
Reviews (7)
Anoniem

Goed.

T. Groen

Mkbrecht.nl is een top bedrijf. Snelle service en erg vriendelijk.

K. Wesseling

De juristen van mkbrecht.nl hebben mij professioneel en met aandacht voor mijn wensen geholpen.

Anoniem

Iemand met een kritische kijk op de zaak met een professionele aanpak.

Merel B.

Professioneel en gaan menselijk met je om. Je bent geen nummer.

Anoniem

Het was van begin tot eind tot in de puntjes geregeld.

Alex van Bussel

De aanpak van mkbrecht.nl is helder, effectief en snel.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen documenten op die bij jouw bedrijf passen. De documenten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je document wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale document krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 documenten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Reviews (7)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Service Level Agreement (SLA) op maat vanaf249,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
    • Onze jurist is 2 à 3 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Service Level Agreement (SLA) laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van het huidige document op de vraag en wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Service Level Agreement (SLA) laten aanpassen vanaf249,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
    • Onze jurist is 2 à 3 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van het huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Reviews

Anoniem

Goed.

T. Groen

Mkbrecht.nl is een top bedrijf. Snelle service en erg vriendelijk.

K. Wesseling

De juristen van mkbrecht.nl hebben mij professioneel en met aandacht voor mijn wensen geholpen.

Anoniem

Iemand met een kritische kijk op de zaak met een professionele aanpak.

Merel B.

Professioneel en gaan menselijk met je om. Je bent geen nummer.

Anoniem

Het was van begin tot eind tot in de puntjes geregeld.

Alex van Bussel

De aanpak van mkbrecht.nl is helder, effectief en snel.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

Startende ondernemer?

  • Kies voor een van onze voordelige starterspakketten
  • Direct goed gedekt
  • In een telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na concept
Bekijk starterspakketten

Vrijblijvende offerte aanvragen

Is er een specifieke situatie die maatwerk verlangt, vraag dan een offerte aan.

  • We bespreken de persoonlijke situatie
  • Ontvang een offerte op maat
  • Geheel vrijblijvend & kosteloos
Naam(Vereist)

Service Level Agreement (SLA) (Uitgelegd)

Wat is een service level agreement?

De service level agreement (vaak afgekort tot SLA) wordt ook wel de product-level agreement (PLA) of de dienstenniveau-overeenkomst (DNO) genoemd. Bij een service level agreement maken twee partijen afspraken over een dienst of een product. Die afspraken bestaan uit rechten en plichten van beide partijen. Deze overeenkomsten worden vaak gebruikt in de IT-branche. Ze komen ook voor in bijvoorbeeld de zorg, de beveiliging of in de telecommunicatie.

In de praktijk gebruikt de leverancier vaak de service level agreement om zijn product of dienstverlening acuraat te beschrijven. De leverancier beschrijft wat je van het product en de dienst mag verwachten. Voor veel ondernemers is het daarom een ramp om een service level agreement aan te gaan. Raadpleeg hiervoor de kennis van de juristen om dit in de juiste banen te leiden.

Waarom moet ik een service level agreement hebben?

De service level agreement beschrijft uitgebreid, tot in detail de dienstverlening die je mag verwachten. Waar vroeger het gebruik was dat de leverancier zijn best gaat doen om je probleem op te lossen, beschrijft de service level agreement precies wat je van je leverancier mag verwachten. Hierbij kan je denken aan 99,9% uptime en dat storingen binnen 4 uur worden opgelost. Dat zijn afspraken waar je je leverancier aan kunt houden. Er wordt beschreven wanneer er sprake is van overmacht en waar hij afhankelijk is. Je zou ook afspraken kunnen maken met betrekking tot de duur van een bepaalde overmachtsituatie en wat het gevolg is als deze niet op tijd hersteld wordt.

De service level agreement is een schriftelijk document dat gericht is op de operationele dienstverlening en de juridische gevolgen die gepaard gaan met het niet leveren van de overeengekomen kwaliteit. Omdat geen enkel product of dienst gelijk is, is er geen standaard service level agreement te vinden.

Een SLA overeenkomst is daarom maatwerk en moet bovendien met grote naukeurigheid gemaakt worden omdat een soortgelijke overeenkomst grote gevolgen kan hebben. Als je als ondernemer wordt geconfronteerd met een service level agreement, kan het een behoorlijk document zijn dat je moet doorworstelen. Omdat een soortgelijke overeenkomst heel belangrijk is voor je bedrijfsvoering, is het verstandig om een SLA te laten opstellen door een deskundig jurist of je huidige SLA agreement te laten controleren of deze nog voldoet aan je huidige wensen en veranderingen van je onderneming. Als je een webshop hebt, dan is het “op zwart gaan” van je website heel vervelend en moet dat zo snel mogelijk worden opgelost. Als je daar te lang mee wacht, loop je het risico tot grote verliezen van je onderneming.

Daarom is het belangrijk dat in de service level agreement ook duidelijke afspraken worden vastgelegd wat er gebeurt op het moment dat het ècht mis gaat.

Wat staat er in een service level agreement?

In de service level agreement staan de afnemer en de leverancier beschreven net zoals het product of de dienstverlening. De dienstverlening wordt tot gedetailleerd beschreven: de minimale kwaliteit die je geleverd krijgt. Daarnaast worden afspraken gemaakt wat er gebeurt als de kwaliteitsnorm (herhaaldelijk) niet wordt gehaald en wat er gebeurt als de dienstverlening uitvalt.

Er zit ook een juridische kant aan de service level agreement. De minimale kwaliteit kun je afdwingen (of eisen). Er worden ook afspraken gemaakt wat er gebeurt op het moment dat dingen niet goed gaan.Aansprakelijkheid en schadeplichtigheid komen er dan ook bij. Dit zijn allemaal zaken die in document uitgebreid worden beschreven en waar je elkaar aan kunt houden.

Wat gebeurt er als ik geen service level agreement hebt?

Wanneer je als ondernemer sterk afhankelijk bent van een leverancier, leg je je afspraken vast in de service level agreement. Een webshop die offline gaat is als een ziekenhuis zonder elektriciteit. Een transportmaatschappij die bederfelijke vracht vervoeren en dagen stilstaan bij de grensovergang naar Frankrijk door een staking zal zich beroepen op overmacht. Situaties zijn heel vervelend en zorgt voor grote inkomstenderving.

De service level agreement zorgt ervoor dat je van je leverancier de (urgente) ondersteuning krijgt die je nodig hebt. Als je die niet krijgt, kun je terugvallen op de afspraken in de SLA en kun je je leverancier hier op aanspreken. Dat dit soms tot een rechtszaak leidt, is omdat de belangen erg groot zijn. Daarom zie je vaak dat de service level agreement een goed een stevig document is waar je met moeite doorheen leest. Denk eraan dat je bij het opstellen van een service level agreement, het verstandig is om wat minder te beloven maar in de praktijk het altijd beter te doen. De norm hoeft niet altijd heel hoog te liggen.

Raadpleeg een deskundig jurist voor het opstellen of controleren van je service level agreement!

Neem contact met ons op

Annelore Hendriks

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem dan contact op met onze specialisten.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake