Service en onderhoudsovereenkomst

Onze Expertise

Direct laten opstellen, aanpassen of controleren door onze advocaten en bedrijfsjuristen vanaf 99,-

  • Contract op maat: onze juristen zijn 5 à 6 uur bezig
  • In een gratis telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na het conceptdocument
  • Beschikbaar in Nederlands en Engels

Hoe werkt het?
In onze dienstverlening zit een gratis adviesgesprek, een conceptdocument, een aanpassingsronde en een finaal document. Wij factureren na het versturen van het conceptdocument.

Vragen over onze dienstverlening? Bel 085 25000 44


Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner


mr. Jaime Boogaers
mr. Jaime Boogaers
Ondernemingsrecht
Advocaat, 16 jaar ervaring

Kies voor Maatwerk. Samen maken we een afspraak om je wensen te bespreken, daarna zullen we beginnen aan het document.

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract



Kies voor Maatwerk

Kies voor persoonlijk contact en specialistische hulp. Beperk risico's en aansprakelijkheid met behulp van onze kundige advocaten & bedrijfsjuristen. Loop geen onnodige risico’s.

Maatwerk
  • Meest gekozen Service en onderhoudsovereenkomst op maat vanaf399,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
  • Service en onderhoudsovereenkomst laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
  • Service en onderhoudsovereenkomst laten aanpassen vanaf399,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
Reviews (0)
Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen documenten op die bij jouw bedrijf passen. De documenten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je document wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale document krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 documenten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Reviews (0)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Service en onderhoudsovereenkomst op maat vanaf399,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
    • Onze jurist is 5 à 6 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Service en onderhoudsovereenkomst laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
    • Onze jurist is 1,5 à 2,5 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van het huidige document op de vraag en wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Service en onderhoudsovereenkomst laten aanpassen vanaf399,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
    • Onze jurist is 5 à 6 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van het huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Reviews

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

Startende ondernemer?

  • Kies voor een van onze voordelige starterspakketten
  • Direct goed gedekt
  • In een telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na concept
Bekijk starterspakketten

Vrijblijvende offerte aanvragen

Is er een specifieke situatie die maatwerk verlangt, vraag dan een offerte aan.

  • We bespreken de persoonlijke situatie
  • Ontvang een offerte op maat
  • Geheel vrijblijvend & kosteloos
Naam(Vereist)

Service en onderhoudsovereenkomst (Uitgelegd)

Waarom moet ik een servicecontract hebben?

Met een servicecontract wil de gebruiker zorgen dat zijn systemen, machines of zaken zonder problemen blijven functioneren. Omdat de gebruiker vaak geen verstand heeft van onderhoud en service, betaalt hij voor een servicecontract zodat hij gedurende de duur van de overeenkomst gebruik kan maken van de zaak. De gebruiker verwacht dat bij problemen er binnen redelijke tijd een service wordt verleend zodat alles weer naar behoren werkt en hij verwacht dat er preventief onderhoud wordt gedaan zodat alles operationeel blijft en dat slijtage wordt beperkt.

Op basis van de contracten die de serviceverlener afsluit, zorgt hij ervoor dat er preventief onderhoud wordt gepleegd en dat bij storingen snel en adequaat kan worden gereageerd. Als een fabriek stil komt te liggen doordat een machine is uitgevallen, is de nood hoog bij de gebruiker. De financiële gevolgen van het uitvallen van een machine kan enorm zijn. Maar hetzelfde geldt ook voor een consument die een elektrische fiets heeft die het niet meer doet. Door het servicecontract maken partijen afspraken over service (en onderhoud) en hoe er in bepaalde situaties moet worden gereageerd. Als de belangen groot zijn, zal er direct actie moeten worden ondernomen (de machine in de fabriek) en als de urgentie beperkt is, dan zal het binnen een redelijke termijn opgelost moeten worden (de elektrische fiets).

Wat staat er in een servicecontract?

Het spreekt voor zich dat ieder servicecontract anders is. Dat komt omdat de zaak waar het servicecontract op betrekking heeft, enorm varieert. Toch zijn er een aantal onderwerpen die steeds terugkomen. Denk daarbij aan het benoemen van de partijen, de looptijd van het servicecontract, de vergoeding die moet worden betaald en de momenten waarop er wordt gefactureerd. Het systeem of de zaak wordt benoemd. Uiteraard wordt er precies beschreven wat er wel en niet onder het contract valt. Verder wordt er ook vaak benoemd dat service wordt verleend bij normaal gebruik van systeem of zaak. De serviceverlener kan natuurlijk niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet functioneren als hij niet de mogelijkheid krijgt om afdoende onderhoud te plegen. Hetzelfde geldt als de machine maar tot een bepaalde capaciteit gebruikt mag worden. Als het steeds op maximale capaciteit draait, kun je vermoeden dat de machine mankementen gaat vertonen.

Er worden altijd afspraken opgenomen wat er moet gebeuren in geval van (kleine en grote) mankementen. Die moet ergens bij de serviceverlener worden aangemeld. Vervolgens verwacht je dat de serviceverlener binnen de afspraken uit het servicecontract het mankement oplost. Dit is een cruciaal onderdeel het het servicecontract. Weet welke bedrijfsrisico's er zijn gemoeid met het niet functioneren van een zaak en zorg ervoor dat je deze bedrijfsrisico's beperkt in het servicecontract. Dat ligt dus voor ieder bedrijf en voor iedere zaak anders.  Raadpleeg een deskundig jurist voor het opstellen of controleren van jouw servicecontract! 

Wat gebeurt er als ik geen servicecontract heb?

We hebben het net al benoemd. Als iets niet functioneert, kunnen de gevolgen groot zijn. Dan moet je op zoek naar een bedrijf dat het mankement oplost en daar volgt een gepeperde rekening uit. De kans dat zoiets gebeurt kan heel klein zijn, maar de gevolgen kunnen gigantisch zijn. Voor zaken die het hart van je bedrijfsvoering taken, gebruik je een servicecontract. Hiermee dek je bedrijfsrisico's af en zorg je dat de continuïteit niet in gevaar komt.

Maar ook als je het kleinschaliger bekijkt, bijvoorbeeld met de elektrische fiets, wil je graag dat de eigenaar er veel plezier aan gaat beleven. Door een service- en onderhoudscontract bindt je ook klanten. Het geeft de gebruiker het gevoel dat je als serviceverlener ook echt gaat inspannen om te zorgen dat de gebruiker zonder problemen gebruik kan maken van de zaak.

Maar ook als je een servicecontract hebt, is het belangrijk dat de onderdelen kloppen. Responstijd is belangrijk maar denk ook aan preventieve service om te voorkomen dat iets uitvalt. Voor de serviceverlener is het ook belangrijk dat hij zich aan contractuele afspraken kan houden. Een uitgevallen machine op zondag zal ook op die dag moeten worden opgelost. De dienstverlening moet daar ook op ingericht zijn. Een onderdeel van een machine dat wel eens vervangen moet worden, kun je beter op voorraad hebben. Ook daar kun je afspraken over maken. Ben je niet zeker van je zaak, laat je servicecontract dan controleren door de bedrijfsjuristen van MKBrecht.nl.

Neem contact met ons op

Annelore Hendriks

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem dan contact op met onze specialisten.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake